Notícies IRB Barcelona - Institucionals
Ernest Giralt, Premi Nacional d’Investigació 2011
El Ministeri de Ciència reconeix les seves aportacions en disseny, síntesi, modificació controlada i estructura de pèptids i proteïnes
30 Setembre 2011
El científic Ernest Giralt, cap del programa de Química i Farmacologia Molecular de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i catedràtic de la Universitat de Barcelona, ha estat guardonat amb el Premi Nacional d’Investigació 2011, atorgat pel Ministeri de Ciència i dotat amb 100.000 euros.
Giralt ha estat premiat en la categoria de Ciència i Tecnologia per les seves aportacions al disseny, síntesi, modificació controlada i estructura de pèptids i proteïnes. També per la contribució en l’avançament de l’estudi del funcionament de proteïnes relacionades amb el desenvolupament de l’Alzheimer i l’esquizofrènia i, més recentment, per l’ús de pèptids en nanobiotecnologia per a la creació de fàrmacs teledirigits.
Nascut a Barcelona el 1948, Giralt és també autor de 16 patents i ha publicat al voltant de 350 articles, així como diversos llibres que són referència en el seu camp. Ha rebut nombrosos reconeixements nacionals i internacionals, entre els que destaquen la medalla de la Real Sociedad Española de Química el 2003 i el Dimitrios Theodoropoulos Award de la European Peptide Society. La investigació d’Ernest Giralt és singular a Espanya per la seva temàtica –en la frontera entre la química, la biologia i la medicina- , el que l’ha permès realitzar aportacions pioneres en vacunes, entre d’altres àmbits.
Els altres científics guardonats amb els Premis Nacionals d’Investigació 2001 són José Guinea en la categoria de Ciències Físiques, Jordi Bascompte en Cièncias i Tecnologies dels Recursos Humans, Antonio Córdoba en Matemàtiques i Tecnologies de la Informació, i Antonio Hernando en Transferència de Tecnologia.
L’objectiu dels Premis Nacionals és reconèixer el mèrit a la labor dels investigadors espanyols i la seva contribució a l’avançament de la ciència, el coneixement de l’home i el progrés de la humanitat.
Més informació: Ministeri de Ciència
Grup de Recerca d'Ernest Giralt







RSS
twitter
facebook
YouTube



irbbarcelona.org