Programa Orfeu

L'IRB Barcelona va unir forces amb el Centre de Regulació Genòmica (CRG), l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i el Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica (CNAG-CRG), tal com va sol·licitar la Generalitat de Catalunya, per establir proves massives per ciutadans per aturar la propagació del nou brot de coronavirus.

Hi havia dos llocs de proves massives: un coordinat pel CRG als seus laboratoris del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i un altre al Parc Científic de Barcelona, coordinat conjuntament per l’IRB Barcelona, l’IBEC i el CNAG-CRG.

Els llocs de proves massives es van utilitzar per detectar persones infectades tant durant el tancament com a mesura que les mesures es van anar relaxant progressivament. L’objectiu era permetre als ciutadans aïllar millor els malalts, reduir la taxa d’infecció, permetre als treballadors essencials tornar a treballar i salvar vides.

"A l'IRB Barcelona estem orgullosos d'adaptar la nostra activitat per poder donar suport a la societat en aquesta crisi sanitària tan crítica," va assenyalar el Dr. Francesc Posas, director de l'IRB Barcelona. "La detecció massiva és clau per a controlar la propagació del virus, i per això tota la comunitat IRB està contribuint, perquè la gent torni a les seves vides, a les seves feines, i com a societat, perquè tornem a aixecar-nos."

“El CRG, l’IRB Barcelona i l’IBEC disposen de laboratoris, persones, experiència i dedicació per a donar suport al país en el repte més important de la seva història recent,” va dir el Dr. Luis Serrano, director del CRG. “Estic orgullós dels nostres investigadors, tècnics i personal de suport i administració, els quals han respost a la velocitat de la llum per oferir-se com a voluntaris en aquest projecte. Necessitem derrotar aquesta pandèmia junts, és per això que treballarem sense descans per lluitar contra aquesta crisi.”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón -departament del Govern que va impulsar aquest projecte juntament amb Salut- va mostrar la seva satisfacció per la implicació d'aquests centres de recerca que "és una mostra més de com el conjunt del sistema de coneixement català estan contribuint decisivament a l’esforç científic global en el context de la crisi sanitària mundial, reforçant el rol del nostre país com a un dels principals referents científics europeus i del món".

Volem donar les gràcies a totes les persones que van contribuir als nostres èxits el 2020.
La nostra esperança és aportar avenços biomèdics a la societat.
El nostre objectiu és millorar la qualitat de vida de les persones.