Beca de la Fundación Fero per a l'estudi del càncer de mama metastàtic

Suport econòmic

El projecte becat es centrarà en l’estudi de la formació de les metàstasis en càncer de mama.

La beca, específica per estudiar el càncer de mama, ha estat atorgada per la fundació, en col·laboració amb Mango.

Fero és una fundació privada pionera en l’impuls de la investigació oncològica translacional a Espanya.

La Fundación Fero, entitat dedicada a l’impuls de la investigació del càncer, amb la col·laboració de Mango, va premiar l'investigador ICREA Roger Gomis, cap del Laboratori de Control de Creixement i Metàstasi del Càncer de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) pel seu projecte "Identificació de les propietats pro-metastàtiques del càncer de mama luminal dels fibroblasts derivats de les cèl·lules MSC".

En aquesta XVII edició de les Beques Fero en Investigació Oncològica Translacional, la fundació ha concedit 2 beques de 80.000€, una de les quals ha recaigut en el projecte de Gomis per a l'estudi de la formació i desenvolupament de les metàstasis en càncer de mama.

Les beques es van lliurar l'11 de novembre de 2019, en el marc del sopar benèfic que organitza bianualment a Madrid la fundació, patrocinada un any més per Andbank.

Estudi del desenvolupament de les metàstasis en càncer de mama

La investigació liderada per Gomis se centra en l'estudi del càncer de mama luminal, un dels subtipus de càncer de mama més comuns, en el qual s'ha observat que les metàstasis es produeixen principalment en els ossos. Aquest tipus de càncer pot produir metàstasi després de llargs períodes lliures de malaltia, i causar la mort en un curt període de temps.

"En els últims anys, s'ha observat per a aquest tipus de càncer una possible interacció entre les cèl·lules tumorals que produeixen la metàstasi i els fibroblasts derivats de les cèl·lules MSC localitzades en l'os. Aquestes interaccions tenen efectes sobre el tumor i poden estar darrere de la recaiguda metastàtica i condicionar la resposta de la malaltia a les teràpies sistèmiques", afirma l'investigador.

"El nostre projecte pretén estudiar aquestes interaccions per tal de comprendre-les, establir dianes terapèutiques i limitar la capacitat d'aquestes cèl·lules de produir metàstasi", conclou Gomis.

Volem agrair a totes les persones i organitzacions que han contribuït a fer possible el nostre propòsit: aportar avenços biomèdics a la societat i així, millorar la qualitat de vida de les persones.

donar

Foto de fons: Cèl·lules mare de càncer de pell per estudiar processos biològics relacionats amb diferents tipus de càncer i metàstasi. Lorenzo Rinaldi, Alumni.