La AECC va concedir tres ajuts a investigadors de l'IRB Barcelona

Suport econòmic

Salvador Aznar-Benitah ha rebut un ajut dins de la categoria Projectes AECC.

S'han concedit dues beques postdoctorals a les investigadores Magdolna Djurec i Erika López Arribillag.

Coincidint amb el Dia Mundial de la Recerca en Càncer (WCRD, per les sigles en anglès), que se celebra cada any el 24 de setembre, l'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) ha anunciat els projectes científics i investigadors als quals concedirà suport financer durant els pròxims anys, entre els quals es troba un projecte i dues investigadores de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona).

Salvador Aznar-Benitah, cap del Laboratori de Cèl·lules Mare i Càncer de l'IRB Barcelona, es troba entre els beneficiaris dels ajuts atorgats per l'AECC, dins de la categoria Projectes AECC. El projecte, que rebrà finançament durant els propers 3 anys, té per objectiu intentar entendre per què les cèl·lules metastàtiques necessiten greixos saturats per poder envair i colonitzar altres òrgans.

Les investigadores postdoctorals Magdolna Djurec Erika López Arribillaga, del Laboratori de Cèl·lules Mare i Càncer i el Laboratori de Genòmica Biomèdica, respectivament, també han rebut una Beca Postdoctoral AECC, d'una durada total de 4 anys.

Igual que Aznar-Benitah, Djurec també estudia el paper que juguen els greixos saturats durant la metàstasi. "Comprendre com certs greixos fomenten la metàstasi ens donarà l'oportunitat de desenvolupar noves eines terapèutiques per prevenir i inhibir la colonització metastàtica", indica la investigadora.

El projecte de López Arribillaga proposa estudiar l'efecte que tenen sobre el genoma de cèl·lules de càncer colorectal alguns agents utilitzats en quimioteràpia i crear un "mapa de danys i reparació". La investigadora apunta que "això ens permetrà explorar nous mecanismes de resistència a la quimioteràpia, així com abordar possibles teràpies personalitzades".

La lluita contra el càncer és un dels principals reptes a què ens enfrontem. Actualment la taxa de curació se situa en un 53% i l'objectiu és arribar al 70% de supervivència mitjana a cinc anys per al 2030. Per aconseguir-ho, l'AECC va tornar a demanar un Pla Nacional d'Investigació en Càncer.