Manuel Palacín ha estat un dels guanyadors dels Projectes de Recerca Biomèdica de La Caixa

Scientific projects

El projecte del Manuel Palacín, Group Leader del Laboratori de Transportadors d’Aminoàcids té per objectiu desenvolupar fàrmacs contra l’esquizofrènia i l’ictus.

La Fundació ”la Caixa” ha destinat 18 milions d’euros a 25 projectes de recerca biomèdica puntera per fer front als reptes de la salut en la lluita contra les malalties que tenen un impacte més gran al món, com ara les cardiovasculars, les neurològiques, les infeccioses i les oncològiques.

La Fundació ”la Caixa” dota amb 18 milions d’euros 25 projectes premiats en la tercera Convocatòria de Recerca en Salut. Un dels projectes escollits és el del investigador de l’IRB Barcelona, Manuel Palacín, que té per objectiu trovar tractaments con l’esquizofrènia i l’ictus.

Aquestes dues malalties presenten errors en els receptors que permeten la senyalització correcta d’un dels neurotransmissors principals, el glutamat, clau per al funcionament de les neurones. Una de les hipòtesis sobre l’esquizofrènia és que la transmissió neuronal limitada provocaria els dèficits cognitius, mentre que en altres patologies, com l’ictus, hi ha una transmissió exacerbada d’aquests receptors que causa toxicitat en les neurones.

Aquesta iniciativa investiga l’estructura atòmica d’una proteïna transportadora d’aminoàcids clau per regular aquests receptors de glutamat, amb l’objectiu de dissenyar nous compostos dirigits a aquest transportador per activar els receptors del neurotransmissor, en el cas de l’esquizofrènia, o inhibir-los, en el d’altres patologies, com l’ictus.

Més informació: https://prensa.fundacionlacaixa.org/ca/2020/09/01/la-fundacio-la-caixa-destina-18-milions-deuros-a-25-projectes-de-recerca-biomedica-puntera-per-fer-front-als-reptes-de-la-salut/

Volem donar les gràcies a totes les persones que van contribuir als nostres èxits el 2020.
La nostra esperança és aportar avenços biomèdics a la societat.
El nostre objectiu és millorar la qualitat de vida de les persones.