Premi Nacional d'Innovació de Catalunya per la fundació d'Ona Therapeutics

La Generalitat de Catalunya i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) van concedir a l'IRB Barcelona el Premi Nacional a la Creació d'una Empresa de Base Científica per la fundació d'Ona Therapeutics.

Aquesta spin-off de l'IRB Barcelona i ICREA, cofundada el 2019 pel Dr. Salvador Aznar-Benitah, investigador d'ICREA i responsable del laboratori de Cèl·lules Mare i Càncer, centra la seva activitat en el descobriment i desenvolupament de fàrmacs biològics dirigits al metabolisme dels lípids per tractar el càncer metastàtic.

La ciència subjacent a Ona Therapeutics es basa en els resultats publicats a Nature pel Dr. Aznar-Benitah el 2017 que demostren que bloquejar les vies que permeten el metabolisme dels greixos evita la formació de metàstasis i és capaç d'eliminar-ne les existents.

Per a més informació, vegeu: https://www.irbbarcelona.org/ca/news/institucionals/premi-nacional-dinnovacio-lirb-barcelona-la-creacio-dona-therapeutics