Inbiomotion valida la seva prova, que contribuirà a reduir la mortalitat en càncer de mama

Inbiomotion, spin-off de l'IRB Barcelona, ​​va desenvolupar un biomarcador únic basat en un gen per al tractament adjuvant personalitzat de pacients amb càncer de mama en fase inicial. L'estudi ha comparat l'eficàcia clínica del MAFTEST® patentat per a la selecció de pacients per a la teràpia adjuvant de bisfosfonats amb la de la guia clínica actual.

Les avaluacions MAFTEST® dels assajos clínics històrics NSABP-B34 i AZURE van mostrar el seu valor clínic per a la selecció de pacients amb càncer de mama en fase inicial que es poden beneficiar del tractament adjuvant amb clodronat.

L'estudi mostra que l'estratificació de pacients amb càncer de mama en fase inicial segons l'estat de MAF redueix el risc de mort i recaiguda en pacients amb MAF negatius en un 26% i un 23%, respectivament, en comparació amb una reducció del 12% i 15% del risc de patir mort o recaiguda observada amb estratificació segons l'estat de la menopausa, recomanada per les guies clíniques actuals de l'ESMO i l'ASCO.

L'ús de l'estatus MAF per seleccionar pacients amb càncer de mama en fase inicial per al tractament amb bifosfonats permet les pacients joves premenopàusiques, que actualment estan excloses per la guia clínica existent l'accés a la teràpia.

Per a més informació, vegeu: https://www.irbbarcelona.org/ca/news/institucionals/lspin-de-lirb-barcelona-inbiomotion-valida-el-test-que-ajudara-reduir-la