Activació del teixit adipós marró contra l’obesitat
Un estudi liderat pel Dr. Antonio Zorzano i la Dra. Manuela Sánchez-Feutrie, publicat a Nature Communications, ha demostrat que l’activació del teixit adipós marró mitjançant la proteïna Neuritina 1 augmenta la despesa energètica i protegeix davant l’obesitat en models animals. L'equip científic ha descobert que Neuritina 1 es produeix en el greix marró i potencia l’activitat mitocondrial, fet que impulsa la termogènesi sense alterar la ingesta d’aliments.
Aquesta activació metabòlica es tradueix en un menor guany de pes, una millora de la sensibilitat a la insulina i en una reducció de la inflamació hepàtica, fins i tot en dietes hipercalòriques. Els resultats apunten a una possible estratègia terapèutica contra l’obesitat basada en l’activació del teixit adipós que crema energia, en lloc de centrar-se en la supressió de la gana.
Més informació: Nova estratègia per combatre l’obesitat a través de l’activació del teixit adipós marró