CGI-Clinics

Scientific projects

La Dra. Núria López-Bigas, investigadora ICREA i cap del laboratori de Genòmica Biomèdica, lidera un projecte, de 5 anys de durada i que compta amb un pressupost de 10 milions d'euros de la Comissió Europea, per implementar i sistematitzar la interpretació del genoma del tumors per a la presa de decisions clíniques. El projecte compta amb 17 partners, entre els quals hi ha nou hospitals i centres sanitaris de quatre països europeus, i també associacions de pacients i centres de recerca.

El projecte té per finalitat aportar informació als professionals mèdics sobre el tractament més eficaç per a cada pacient mitjançant la interpretació dels perfils de mutacions en un tumor concret a través de la plataforma Cancer Genome Interpreter. Per promoure l'intercanvi de coneixements i implicar els pacients en la medicina personalitzada del càncer, el projecte també inclou la creació d'un tauler virtual de tumors format per experts internacionals.

La Dra. López-Bigas i el seu equip han treballat en el Cancer Genome Interpreter durant més de cinc anys. Mitjançant aquest projecte, tenen previst optimitzar-lo per a que es faci servir a hospitals i centres sanitaris per donar suport en la presa de decisions per part dels oncòlegs clínics.

Imatge
CGI ClinicsTeam

Per a més informació, vegeu: https://www.irbbarcelona.org/ca/news/institucionals/cgi-clinics-la-ue-aposta-un-projecte-de-lirb-barcelona-universalitzar-la