El Dr. Aznar-Benitah - Premi d'Investigació Biomèdica 2022 de la Fundació Lilly

El Dr. Salvador Aznar-Benitah, cap del laboratori de Cèl·lules Mare i Càncer, ha estat reconegut en la categoria d'Investigació Biomèdica Preclínica dels Premis de Recerca Biomèdica 2022 de la Fundació Lilly. El premi és un reconeixement a les seves contribucions a l'estudi de la relació entre l'envelliment, les cèl·lules mare, el càncer, la dieta i el ritme circadià.

Els descobriments del Dr. Aznar-Benitah han revelat que el comportament de les cèl·lules mare està regulat per un rellotge intern que està alineat amb el ritme circadià. Ha identificat les cèl·lules responsables d'iniciar metàstasi en diversos tipus de tumors humans. La seva publicació recent a Nature (2021) van determinar la influència de diferents greixos dietètics en el desenvolupament de metàstasi.

Les aportacions del Dr. Aznar-Benitah a la biomedicina i les ciències de la salut a Espanya s'han reconegut com un important impacte a escala mundial, i els seus camps de recerca poden tenir implicacions pràctiques.

Des del seu llançament el 2002, els premis de la Fundació Lilly han guardonat 40 acadèmics i s'han convertit en l'estàndard d'or per a carreres excepcionals en ciència.

Per a més informació, vegeu: https://www.irbbarcelona.org/ca/news/institucionals/el-dr-salvador-aznar-benitah-premi-fundacio-lilly-de-recerca-biomedica-2022