Jornada de Portes Obertes

Compromesos amb la Societat
/Divulgació

L’IRB Barcelona va reunir 1.500 persones per recaptar fons per la recerca contra el càncer.

• Dani Jiménez va donar el tret de sortida a aquesta jornada de de ciència ciutadana amb un enfoc a la implicació de tota la societat en el Repte Metàstasi.
  • La jornada va incloure xerrades científiques, visites guiades, una fira científica i el primer ‘escape room’ científic en un laboratori.

El dissabte 11 de maig del 2019  l’IRB Barcelona va celebrar la seva jornada de portes obertes, l’Open Day, de 10h a 15hores, amb tallers, xerrades i visites guiades al centre. El tret de sortida de l’Open Day el va donar el divulgador científic Dani Jiménez, que a les 11.30 va fer l’espectacle “Què cal per ser un científic?”. A les 12.30 hi va haver l’acte central del Repte Metàstasi, la campanya de mecenatge per recaptar 5 milions d’euros per combatre les metàstasis durant els propers 4 anys.

A més, per primera vegada es va fer un escape room en un laboratori, amb un format de taquilla inversa, on els fons recaptats es destinen a la recerca. A l’scape room una de les investigadores de l’IRB Barcelona, està a punt de fer un gran avenç per entendre la metàstasi, però ella i els resultats dels seus darrers experiments desapareixen en circumstàncies estranyes.

La jornada va ser conduïda pel propi Dani Jimenez i l'ambaixador de coneixement científic de l'IRB Barcelona Joan Guinovart. Van participar també tres de les persones que han desenvolupat accions per captar fons per a la ciència: Carlos Romero, Neus Tejeda i Magdalena Socias.

Carlos Romero és l’impulsor del repte "Nedar contra corrent" amb el qual va creuar nedant l'estret de Gibraltar. En la seva intervenció a la jornada de portes obertes, va assenyalar que a Catalunya viuen 7,5 milions de persones i l'IRB Barcelona necessita cinc milions, remarcant que "surt a menys d'un euro per persona" el cost de donar suport a la campanya de l'Institut.

Per la seva banda, Neus Tejeda, de l'Associació de 'Polseres Candela', va destacar que aquesta entitat ja ha recaptat més de dos milions per a la investigació de el càncer infantil, "un dels grans oblidats", ha puntualitzat.

Magdalena Socias, metgesa de Mallorca a qui fa l’any 2017 anys se li va diagnosticar un càncer, va narrar la seva experiència de creuar caminant en cinc dies la serra de la Tramuntana de l'illa, projecte amb el qual va recaptar més de 20.000 euros per a la recerca contra el càncer de l’IRB Barcelona.

Volem agrair a totes les persones i organitzacions que han contribuït a fer possible el nostre propòsit: aportar avenços biomèdics a la societat i així, millorar la qualitat de vida de les persones.

donar

Foto de fons: Cèl·lules mare de càncer de pell per estudiar processos biològics relacionats amb diferents tipus de càncer i metàstasi. Lorenzo Rinaldi, Alumni.