Bioteque: una eina computacional per a unificar el coneixement biològic

Publicat a Nature Communications

Científics del laboratori de Bioinformàtica Estructural i Biologia de Xarxes, liderats per l'investigador ICREA Dr. Patrick Aloy, han desenvolupat una eina computacional anomenada “Bioteque” que té per objectiu integrar i harmonitzar la gran quantitat de dades biològiques disponibles. L'eina considera les relacions entre 12 entitats biològiques i genera descriptors mitjançant algorismes d'intel·ligència artificial per capturar diferents nivells de complexitat funcional.

L’eina Bioteque, que inclou més de 30 milions d'interaccions funcionals, es basa en un gràfic de coneixement que aporta informació sobre com es relacionen les entitats biològiques entre elles. L'eina funciona integrant diferents nivells de complexitat biològica, la qual cosa permet predir, per exemple, la sensibilitat o la resistència d'una cèl·lula determinada a un fàrmac específic.

Els investigadors van treballar amb informació de 150 bases de dades i la van integrar en un sol idioma. Després van convertir aquest coneixement en descriptors numèrics que poguessin ser interpretats per algorismes. L'eina computacional es va publicar a la revista Nature Comunicacions. L'eina Bioteque és d'accés obert.

Per a més informació, vegeu: https://www.irbbarcelona.org/ca/news/cientifiques/bioteque-una-eina-computacional-unificar-el-coneixement-biologic