Una correcta funció mitocondrial evita la pèrdua muscular durant l'envelliment

Publicat a Aging Cell

Investigadors del laboratori de Malalties Metabòliques Complexes i Mitocondris, dirigits pel Dr. Antonio Zorzano i el Dr. David Sebastián, han identificat una proteïna anomenada BNIP3, que protegeix contra l'atròfia muscular relacionada amb l'edat (també coneguda com a sarcopènia). Amb aquest estudi es va descobrir que l'absència de BNIP3 provoca l'acumulació de mitocondris defectuosos, provocant inflamació i degeneració muscular.

Publicat a la revista Aging Cell, l'estudi es va dur a terme utilitzant cèl·lules cultivades, models de ratolí i mostres de persones joves i grans. Els investigadors tenen la intenció de centrar el treball futur en la identificació de biomarcadors sanguinis associats a nivells elevats de BNIP3 i en la comprensió dels mecanismes que determinen nivells alts i baixos d'aquesta proteïna.

Per a més informació: https://www.irbbarcelona.org/ca/news/cientifiques/el-funcionament-correcte-dels-mitocondris-evita-latrofia-muscular-lenvelliment