Identificació de les cèl·lules responsables de la recaiguda del càncer de còlon

Publicat a Nature

Científics del laboratori de Càncer Colorrectal, liderat per l'investigador ICREA Dr. Eduard Batlle, han identificat la població de cèl·lules tumorals residuals responsables de la reaparició del càncer colorectal en altres òrgans. Han descobert una població de cèl·lules anomenades “cèl·lules d'alta recaiguda” (HRC, per les sigles en anglès) que es poden separar del tumor primari i romandre amagades durant un temps abans de desenvolupar metàstasi, fent que el càncer reapareixi. Aquestes HRC es poden eliminar mitjançant immunoteràpia abans de la cirurgia, evitant així el desenvolupament de les metàstasis.

El treball podria conduir al desenvolupament de nous enfocaments terapèutics i eines diagnòstiques per frenar la progressió de la malaltia i millorar-ne el pronòstic. Els investigadors també han desenvolupat un nou model experimental de ratolí que recrea el procés que pateixen els pacients que pateixen una recaiguda. L'estudi es va publicar a la revista Nature.

Per a més informació, vegeu: