Un equip d’investigadors captura el plegament i funcions dels gens amb una resolució sense precedents

Publicat a Nature Structural & Molecular Biology

Investigadors del laboratori de Modelització Molecular i Bioinformàtica, liderats pel Dr. Modesto Orozco, en col·laboració amb investigadors del Centre de Regulació Genòmica (CRG), han desenvolupat una nova tècnica de visualització del genoma. El nou enfocament permet els científics crear models tridimensionals de gens i estudiar la seva forma i funció amb un detall sense precedents.

La tècnica, anomenada Modeling immuno-OligoSTORM (MiOS), combina microscòpia de super-resolució i modelització computacional avançada per capturar l'estructura del genoma humà a nivell de nucleosomes, revelant d’aquesta manera com es pleguen els gens individuals i proporcionant detalls sobre el seu moviment i flexibilitat.

Els investigadors podrien utilitzar la tecnologia per catalogar variacions en la forma dels gens que causen malalties, provar fàrmacs que canvien la forma d'un gen aberrant i permetre descobriments al laboratori.

Per a més informació, vegeu: https://www.irbbarcelona.org/ca/news/cientifiques/una-nova-tecnica-captura-com-els-gens-es-pleguen-i-funcionen-una-resolucio-sense