Vés al contingut

Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya

Imatge
Press & Communications Section Head
Tel.+34 93 40 37255

Avui s’han reunit els màxims representants del conjunt d’universitats i centres de recerca de Catalunya (una seixantena d’institucions que representen prop del 90% del sistema) per valorar la situació creada a Catalunya de resultes de les actuacions de l’Estat espanyol en els darrers dies. A la reunió hi han assistit també representants dels sindicats i de les associacions d’estudiants.

S’ha constatat que s’ha atemptat contra l’honorabilitat de les institucions acadèmiques i de recerca de Catalunya, que han estat incloses pel Ministeri d’Hisenda i Funció  Pública en una llista d’entitats financerament intervingudes i per tant sospitoses als ulls del Ministeri de poder realitzar actes de frau de llei. Aquesta llista s’ha fet arribar a les entitats bancàries per tal de bloquejar i posar sota control l’activitat de gestió econòmica ordinària sense cap mena de comunicació prèvia i directa a les universitats i els centres de recerca. Aquest fet posa en risc l’activitat acadèmica i de recerca, també quan aquesta és finançada amb recursos de la Unió Europea o amb fons privats, i malmet tant la reputació com la credibilitat internacional de les institucions, aspectes crítics a l’efecte de la seva participació en projectes internacionals i a l’atracció i retenció de talent.

És per això que les entitats assistents:

1. Exigeixen a les autoritats competents de l’Estat espanyol la reversió immediata d’aquests mesures totalment insòlites i inacceptables.
  2. Comunicaran a les instàncies europees i internacionals la greu situació de crisi derivada d’aquestes actuacions.

D’altra banda, pel que fa a les mobilitzacions que es puguin produir en els propers dies, l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) manifesta que una de les funcions de les universitats es formar professionals altament qualificats i alhora ciutadans crítics i responsables socialment. En aquest sentit, s’acordaran en breu patrons comuns per facilitar la participació dels estudiants, del personal docent i investigador i del personal d’administració i serveis a les mobilitzacions que es puguin dur a terme.

Barcelona, 21 de setembre de 2017

Enllaç a Centres de Recerca de Catalunya (CERCA)

Enllaç a l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)

IRB Barcelona

L’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) treballa per aconseguir una vida lliure de malalties. Desenvolupa una recerca multidisciplinària d’excel·lència per curar el càncer i altres malalties vinculades a l'envelliment. Treballa establint col·laboracions amb la indústria farmacèutica i els principals hospitals per fer arribar els resultats de la recerca a la societat a través de la transferència de tecnologia, i du a terme diferents iniciatives de divulgació científica per mantenir un diàleg obert amb la ciutadania. L’IRB Barcelona és un centre internacional que acull al voltant de 400 investigadors de més de 30 nacionalitats. Reconegut com a Centre d'Excel·lència Severo Ochoa des de 2011, és un centre CERCA i membre del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST).