ENABLE

Compromesos amb La nostra gent
/Formació

La tercera edició de l’ENABLE, un simposi organitzat per joves investigadors, va tenir lloc a Nijmegen (Països Baixos).

Entre el 13 i el 15 de novembre es va celebrar a Nijmegen, Holanda, la tercera edició del simposi per a joves investigadors en biomedicina ENABLE (EuropeaN Academy for BiomedicaL SciencE), sota el títol Next-generation life scientists: Side by side to break new ground.

"El que fa diferent l'ENABLE d'altres conferències és que està completament organitzada per joves investigadors i per a joves investigadors" ens comenten en David Mas, la Nevenka Radici la Valentina Zinna, joves investigadors de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i membres del comitè d'organització científica de l'esdeveniment.

Aquesta edició s'ha centrat en el futur de la ciència i en els nous desafiaments a què s'enfronten els laboratoris de biomedicina. Els equips són cada vegada més multidisciplinaris i això queda reflectit en les 4 sessions que han tingut lloc aquest any: Microscòpia Avançada, Medicina Personalitzada,Big Data i Investigació Fonamental.

Com en edicions anteriors, l'ENABLE ha centrat la seva activitat en el desenvolupament professional: "Un dia complet s’ha dedicat a tallers, xerrades professionals i interacció amb les empreses convidades", explica David.

"També ens agradaria destacar els dos debats que vam celebrar, que van ser molt ben acollits pels assistents", afegeix la Valentina. "Dimecres, vam parlar sobre el futur de la publicació i els nous desafiaments a què s'enfrontaran els joves investigadors durant la seva carrera. Per a la sessió de divendres, vam demanar prèviament als assistents que proposessin temes que consideressin importants, entre els quals vam triar la igualtat de gènere, la tutoria i les diferències entre la ciència i el món acadèmic", continua la investigadora.

Una altra part important de l'ENABLE és la divulgació científica. "Hem presentat el nostre treball davant d'un públic no expert a través d'activitats per a infants i estudiants de secundària, així com xerrades a pubs", ens explica la Nevenka.

"L'ENABLE és una oportunitat única per reunir-nos amb joves científics de diferents orígens, amb diferents projectes i provinents de diferents països, que es troben amb els mateixos obstacles en el seu camí científic que nosaltres i amb els quals podem compartir les nostres experiències i intercanviar idees", conclou la Valentina.

A més de l'IRB Barcelona, ​​estan implicats en l'organització del simposi altres tres institucions científiques, el Radboud Institute for Molecular Life Sciences (RIMLS) de Nijmegen, a Holanda, The Novo Nordisk Foundation Center for Protein Research (CPR) de Copenhaguen, a Dinamarca, i la Scuola Europea di Medicina Molecolare (SEMM), de Milà, a Itàlia, i l'empresa especialitzada en comunicació científica Scienseed, de Madrid. L’ENABLE està cofinançat per la Comissió Europea.